FullCar Magazin

 

WEBSHOP      AUTÓBEMUTATÓ       AUTÓSPORT       TUNING       SZAKMAI CIKK       GALÉRIA       HÍRLEVÉL       AJÁNLÓ        
          CÉG- ÉS TERMÉKKATALÓGUS
Abroncsteljesítmény a számok tükrében
[ AUTÓSPORT ]
2013. augusztus 02.

Múlt héten másról sem szóltak a hírek, mint az abroncsok tartósságáról, ennek tükrében különösen fontos, hogy a számok a Dunlop sikerét igazolják az ezévi Le Mans-i versenyen.


Idén a Dunlop több olyan újdonsággal és fejlesztéssel állt elő, melyek segítségével a csapatok nem csak a többi versenyzővel szemben teljesíthettek jól, hanem saját korábbi eredményeiket is felülmúlhatták. Hozzászokhattunk, hogy a F1-ben a pilóták minden egyes kiálláskor kereket cserélnek.

A Le Mans-i versenyen ezzel szemben a csapatok tankolni (vagy akár sofőrt cserélni) akár kétszer-háromszor is kiállhatnak, kerékcserére viszont nincs szükségük. Egy-egy F1 verseny során az autók nagyjából 310 km-t tesznek meg, és ezalatt többször cserélnek kereket, míg a 2013-as Le Mans-i versenyen a Dunlop csapatoknál egy-egy kerékszett gyakran négy kiállást is kibírt - azaz 44 kört a 13,629 km-es pályán. Ez a majdnem 600 km-es táv alig valamivel kevesebb, mint két teljes verseny hossza a Forma 1 Nagydíjon!

A Dunlop eredményei a 2013-as Le Mans 24 órás versenyen az LMP2-t sikeresen befejező versenyzők szempontjából: • A három legjobb csapat, illetve az első hat helyezettből öt Dunlop abroncsokat használt.

• A 329 körös versenyben 326 körön át vezettek olyan autók, melyeket Dunlop abroncsokkal szereltek fel.

• A versenyben a 11 leggyorsabb kört futó sofőrök 8 különböző autóban versenyeztek, és valamennyien Dunlop abroncsokat használtak.

• A verseny 10 leggyorsabb köre 7 különböző autó érdeme. Mind a hét Dunlop abroncsokat használt.

• A versenyt kevesebb mint 30 kiállással teljesítő 5 autóból 4 futott Dunlop abroncsokon.

• A verseny során a legkevesebb kiállásra a Greaves Motorsport #42 számú autójának volt szüksége, amely mindössze 28 alkalommal állt ki.

• A leggyorsabb kör Olivier Pla nevéhez fűződik, aki az Oak Racing #24 számú autójával versenyzett. Körideje 3:38,059 volt, ami 2,85 másodperccel gyorsabb, mint a leggyorsabb versenyző ideje.

• A verseny 8 leggyorsabb köre összesen 5 versenyzőhöz köthető, akik valamennyien Dunlop abroncsokat használtak.

• A Dunlop köztes abroncsát a verseny története során most először használták kétkiállásos rendszerben. A taktikát két különböző csapat is alkalmazta. • A Dunlop csapatok a lágy és közepes keverékeket gond nélkül használták négykiállásos rendszerben.

• A leggyorsabb LMP2 kör több mint héttized másodperccel (0,4%-kal) volt gyorsabb, mint a 2012-es rekord.

• Továbbra is a leggyorsabb köröknél maradva: az első tíz befutó közül a mind 2012-ben, mind 2013-ban Dunlop abroncsokat használó hét csapat javított előző évi köreredményein, míg az az egy autó, amelyik idén nem Dunlop abroncsokon futott, 2012-es (Dunlop abroncsok használata mellett mért!) eredményéhez képest 1,35 századdal volt lassabb.

• A leggyorsabb köröket futók közül a most a konkurens cégek abroncsait használó, de tavaly még Dunlop gumikkal versenyző két autó idén mért leggyorsabb ideje elmaradt a tavalyitól.

Jean-Felix Bazelin, Dunlop Motorsport Europe ügyvezető igazgatója szerint: "Elég rápillantani a Le Mans eredményeire, és azonnal látható, mennyit fejlődtünk. Több területen mutattunk fel elsőként valamilyen újdonságot, mint amilyen például a köztes gumik használata kétkiállásos stratégiában, vagy a lágy keverék négykiállásos rendszerben történő alkalmazása. Ezek jelentős haladást képviselnek a hosszú távú versenyzésben.

Végre kifizetődött az esőgumik és köztes keverékek terén végzett rengeteg munkánk, termékeink komoly tényezővé váltak a nagyon változatos körülmények közt zajló versenyen. Az, hogy a csapataink ilyen sebességekre voltak képesek, és három, sőt, négykiállásos rendszerben is gond nélkül tudták használni az abroncsaikat jól illusztrálja, mekkora haladást értünk el az utóbbi pár évben, de a világ egyre gyorsul. Számunkra most az a legfontosabb, hogy folytassuk a fejlesztési munkát és megőrizzük vezető helyünket versenytársainkkal szemben."

...vissza.


Átírás
Autóalkatrész
Autócsomagtartó
Autóillatosító
Autókereskedelem
Autóklíma
Autókölcsönzés
Autóriasztó
Autósiskola
Autószállítás
Autószerviz
Autóüveg
Fényezés
Festék
Fóliázás
Gázautó
GPS, Navigáció
Gumiabroncs
Haszongépjármű
Hifi
Karosszéria javítás
Kipufogó
Lökhárító
Potencia
Sebességváltó
Szépségápolás
Szerszám
Szerviztechnika
Tuning
Turbó
Üléshuzat
Utánfutó
Vizsgáztatás



2018
November-December


    Letölt
    Online megtekintés
SZAKMAI CIKKEK
» Biztonság » Hírek
» Közlekedés » Technika
» Törésteszt
BMW 320 D Touring
200502
1995 cm3
Diesel
2 599 000 Ft

Mercedes A 170 CDI Elegance
2002
1689 cm3
diesel
1 698 000 Ft

Mercedes E 200 CDI Classic
2005
2148 cm3
Diesel
3 399 Ft

Opel Corsa C 1.3 CDTI
2006
1248 cm3
Diesel
1 200 Ft

Akkuteszter
Szivargyújtón keresztül ellenőrizheti az akkumulátor állapotátDigitális kijelzővel10-16 V mérési ...
Kerékőr 12x1,25x25C
Megakadályozza a kerekek egyszerű lecsavarozását és ellopását.A kerékőr az autó típusától függ! Fiat, Alfa, Lancia, Mercedes, ...
Sport kormány 4128
- 345 mm átmérő- sport ...
Thule K-Guard 840 Kajak szállító
A Thule K-Guard maximálisan megbízható és biztonságos - vélhetően a létező legjobb kajakszállítási megoldás. ...
Thule Cross Kerékpártartó
Kapható limitált példányszámban fekete színben a Thule Cross kerékpártartó.A Thule Adventure Team 2011 ...
Thule Pacific 780 tetőbox / síbox
- Mérete alapján ideális téli síeléshez, nyári csomagok szállítására, egész évben jól kihasználható ...
Mikroszámítógép vezérelt akkumulátor regeneráló és töltő, OptiMate 6
Mikroszámítógéppel vezérelt akkumulátor-regeneráló, töltő,csepptöltő, karbantartó készülék- 12V-os savas ólomakkukhoz ...
CD / MP3 / USB autórádió Aux bemenettel, Kenwood KDC-3057UG
- Teljesítmény: 50W x 4- MOSFET végfok- RDS-es tuner- Android vezérlés- Előlapi AUX bemenet- Előlapi USB bemenet ...
12 Voltos autós, hajós, lakókocsi ventillátor CF004
- 12 Voltos oszcillálós ventillátor- Használható autóban, hajóban, lakókocsiban, traktorokon, munkagépekben és bárhol, 12 V-os ...
Autóriasztó, Mistral MAX2 T
- Ugrókódos távirányítók- Programozható passzív élesedés- Indításgátló kimenet- Csomagtér nyitás ...
Autós kompresszor, autópumpa CM 031
12 V-os strapabíró fémházas kompresszor ,fém alkatrészekkel , beépített lámpával.-150 W teljesítmény- maximum nyomás 7 ...
Napelem, solar akkutöltő
Hordozható napelemes akkutöltő.12v-os akku töltéséhez használható, ezért alkalmas lakókocsin, hajón történő felhasználásra, ...
Autóba való kihangosító
A kezek szabadon maradnak az autóban történő telefonáláskor – használata egyszerű. 3 kezelőelem - válaszolhat a ...
Termoszbögre
Nyomógombos ivónyílás – nem csöpög, nem folyik ki. Szorosan záródó csavaros fedél és íz-semleges műanyagból ...
Ékpárna bőrhuzatban
Egészséges ülőpozíciót biztosít – tehermentesíti a hátizomzatot és a porckorongokat. Optimális ülőpozíció az ...
AUTÓK

» Top 10
» Nem épített még durvább kupét az Opel!
» A világ leggyorsabb kétéltű járműve
» Nissan Qashqai 2014
» Mi az ott az orrodon?
» Oldtimer Show
» Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard
» Megjött az összkerekes Volkswagen Caddy
» A BMW új szabadidõ-autója.
» Captiva. Egy SUV amit Európára terveztek

TUNING

» Búcsúzni csak szépen…
» Új autóval rajtol a Citroën a rali vb-n
» Peugeot 106 Gti
» Super 1600-as szépség
» Versenykamionok - a Volkswagen pilóták gyors segítői
» Skoda Octavia WRC
» Új autó, új remények – interjú Borsi Gergővel
» Ifjabb Tóth Janika nem tudja, mit hoz a jövő
» A színes FEKETE
» 2002, a Renault visszatérésének éve a Formula 1-be



      IMPRESSZUM       ADATVÉDELMI NYILATKOZAT       ADATVÉDELEM       KAPCSOLAT       MÉDIAAJÁNLAT 2018. FULLCAR.hu