FullCar Magazin

 

WEBSHOP      AUTÓBEMUTATÓ       AUTÓSPORT       TUNING       SZAKMAI CIKK       GALÉRIA       HÍRLEVÉL       AJÁNLÓ        
          CÉG- ÉS TERMÉKKATALÓGUS
A színes FEKETE
[ AUTÓSPORT ]
2005. május 29.

Fekete László valóban színes egyéniség. Autóversenyző, csapatfőnök, apa, ellenfél és jó barát egyben. Igazán szimpatikus, sikercentrikus ember.


Pályafutásának elején, 1996-ban, egy kocka Ladával ralizott, ma a Homimpex AMSE csapatfőnöke, de lássuk hogyan is jutott el idáig.

F.K. Hogy kezdődött a rali szeretet?

F.L. A történet egy kis falusi kocsmában kezdődött 7 évvel ezelőtt. A pulton egy befőttes üvegben két fiatal ralis srácnak gyűjtöttek, akik Trabanttal indultak túraversenyeken. Imádtam az autókat, szimpatikus volt a két srác, hát bedobtam egy ezrest.

F.K. Mi történt ezután?

F.L. A fiúk hálából meghívtak egy nagyrédei versenyre, ahol azonnal beleszerettem ebbe a sportba. Vettem egy A5-ös kocka Ladát, amivel 1996-ban 3 rali túra versenyen indultam és értem el első és második helyezést.

F:K. Szép kezdet, hogy alakult a folytatás?

F.L. 1997 elején egy tréningen totálkárosra törtem a Ladát, egy barátom segítségével azonban el tudtam indulni egy pécsi hegyi versenyen, az Astra kupán. A szívem viszont a rali felé húzott és így 1998-ban átültem egy Mazda 323 GTR-be. A harmadosztályú versenyeken szép eredményeket értem el, de egyre feljebb akartam jutni, így végül egy Ford Escort RS Cosworth-ba szálltam át és ezzel harmadik lettem.

F.K. Hogyan alakult a ’99-es év?

F.L. Ezt az évet egy AMG EVO II-es Mercedes autóval csináltam végig, de sajnos pályafutásom legkudarcosabb évét éltem meg, azonban a mai napig Mercedes párti vagyok.

F.K. És az új évezred új esélyeket adott?

F.L. Igen, a 2000-es év nagyon jól sikerült. Az esztergomi ralin találkoztam Szigetvári Mátyás barátommal, aki megismertetett Zöldhegyi Gáborral és csapatával, akik felajánlottak egy Subarut a gyorsasági A kategóriában való versenyzéshez. A Subaru a kedvenc autóm, mellyel megnyertem az A+2000 kategóriában a magyar bajnokságot, a közép-európai zóna kupában pedig második lettem. A szezon végén 2 futamot mentem rali első osztályban is. A mecseki futamon Tolnai János navigátorral a harmadikok lettünk az A8-as kategóriában.

F.K. Ekkor alakítottad meg a saját csapatodat is.

F.L. Igen, 2001-ben létrejött a Homimpex AMSE, miután a szponzorok miatt szükségessé vált egy saját csapat. 14 pilótával indultunk és a Magyar Bajnokság második helyét szereztük meg a csapattal.

F.K. Mi a Te feladatod, mint csapatfőnök?

F.L. Az én dolgom az autók felkészítése, az adminisztratív feladatok elvégzése, a szakmai tudás átadása, a hétköznapi kapcsolattartás, az edzések, tréningek megszervezése. A versenyek alkalmával a szállásfoglalástól a nevezések leadásáig, a biztosítások megkötéséig mindent én végzek. Természetesen a csapatok közötti íratlan szabályok mellett saját egyesületi szabályaink vannak. Az autóversenyzés komoly sportág, minden apró részletre nagy gonddal kell odafigyelni. A pilótáknak elméleti és gyakorlati teszteken kell átesniük a sportorvosi vizsgálatok mellett, hogy versenyezhessenek. A license megszerzéséhez az első évben 1.600 ccm-ig versenyezhetnek, így kaphatnak C, majd ezután B és a következő évben A minősítést. Az A license már külföldi versenyzést is lehetővé tesz. A csapat ugyan idén még nem indul külföldi versenyeken, de reméljük megfelelő szponzori háttérrel jövőre már erre is lehetőségünk lesz.

F.K. Hogyan áll fel a csapat az idei évben?

F.L. A gyorsasági szakágban három pilótánk indul, akikre nagyon büszke vagyok. Kőváry Barna Forddal, Faltusz Péter Peugeot 306-tal és Tóth Csaba egy M3-as BMW-vel. Két pilótánk is esélyes a bajnoki címre az idei évben és hajtunk a csapatbajnoki címre is. Nincs fix követelés. Ami ezen felül jön az plusz siker nekünk és a szponzoroknak is.

F.K. Kik a mostani szponzorok?

F.L. A Mogul Rt., a H+H Dunaforg Kft., az Interflotta Magyarország, az Autóformul és a NATA trans.

F.K. Hol készülnek fel az autók?

F.L. Van egy győri szerelőgárdánk, akik a versenynaptár alapján szívvel-lélekkel dolgoznak a kocsikon. Csak gyári versenyautóval indulunk, amiben egy-egy motor kb.: 500-1500 km-t bír ki.

F.K. Melyik a kedvenc pályád?

F.L. A legjobban Parádot szeretem, a pálya és a közönség is kivételesen jó.

F.K. Mesélj el kérlek egyet az élményeidből!

F.L. 2001-ben Pécsett a versenyen az egyik kanyarban megcsúsztunk és a korlátnak csapódtunk. Ahogy felnéztem pont az öcsém állt velem szemben. Félelmetes volt. Olyan helyen állt, ahol soha nem áll senki. Szerencsére nem történt baj. A következő rajtnál imádkoztam az esőért, mert 6 mp-es hátrányban voltunk és imádok esőben vezetni. A gyorsított rajt után elkezdett zuhogni az eső és legyőztem a legnagyobb ellenfelemet, Klink Jánost. Izgalmas nap volt.

F.K. Ki a legnagyobb segítséged a szakmában?

F.L. Szigetvári Mátyás. Nagyon jó baráti viszonyban vagyunk. Az ő segítségével lettem bajnok, nagyon sokat köszönhetek neki. ő maga is pilóta volt 20 évig. Először gokartos, majd formaautó bajnok.

F.K. Az idei évben Te magad nem versenyzel, meddig lesz ez még így?

F.L. Egyenlőre valóban csak a közutakon autózom, ahol rendkívül nyugodt vezetőnek tartom magam. Csakúgy mint verseny közben, mindig használom a biztonsági övet és igyekszem betartani a szabályokat. Csapatfőnökként minden verseny előtt ugyanúgy izgulok, mintha én ülnék a kormánynál és remélem jövőre együtt izgulnak majd Önök is velem, értem és a csapatért.

F.K. Tehát jövőre autóba ülsz újra. Mivel fogsz versenyezni?

F.L. Ez egyenlőre még titok, de aki figyeli az AUTÓ TUDÓS-t, hamarosan megtudhatja...

- Forgács Kata -

...vissza.


Átírás
Autóalkatrész
Autócsomagtartó
Autóillatosító
Autókereskedelem
Autóklíma
Autókölcsönzés
Autóriasztó
Autósiskola
Autószállítás
Autószerviz
Autóüveg
Fényezés
Festék
Fóliázás
Gázautó
GPS, Navigáció
Gumiabroncs
Haszongépjármű
Hifi
Karosszéria javítás
Kipufogó
Lökhárító
Potencia
Sebességváltó
Szépségápolás
Szerszám
Szerviztechnika
Tuning
Turbó
Üléshuzat
Utánfutó
Vizsgáztatás



2018
November-December


    Letölt
    Online megtekintés
SZAKMAI CIKKEK
» Biztonság » Hírek
» Közlekedés » Technika
» Törésteszt
BMW 320 D Touring
200502
1995 cm3
Diesel
2 599 000 Ft

Mercedes A 170 CDI Elegance
2002
1689 cm3
diesel
1 698 000 Ft

Mercedes E 200 CDI Classic
2005
2148 cm3
Diesel
3 399 Ft

Opel Corsa C 1.3 CDTI
2006
1248 cm3
Diesel
1 200 Ft

Akkuteszter
Szivargyújtón keresztül ellenőrizheti az akkumulátor állapotátDigitális kijelzővel10-16 V mérési ...
Kerékőr 12x1,25x25C
Megakadályozza a kerekek egyszerű lecsavarozását és ellopását.A kerékőr az autó típusától függ! Fiat, Alfa, Lancia, Mercedes, ...
Sport kormány 4128
- 345 mm átmérő- sport ...
Thule K-Guard 840 Kajak szállító
A Thule K-Guard maximálisan megbízható és biztonságos - vélhetően a létező legjobb kajakszállítási megoldás. ...
Thule Cross Kerékpártartó
Kapható limitált példányszámban fekete színben a Thule Cross kerékpártartó.A Thule Adventure Team 2011 ...
Thule Pacific 780 tetőbox / síbox
- Mérete alapján ideális téli síeléshez, nyári csomagok szállítására, egész évben jól kihasználható ...
Mikroszámítógép vezérelt akkumulátor regeneráló és töltő, OptiMate 6
Mikroszámítógéppel vezérelt akkumulátor-regeneráló, töltő,csepptöltő, karbantartó készülék- 12V-os savas ólomakkukhoz ...
CD / MP3 / USB autórádió Aux bemenettel, Kenwood KDC-3057UG
- Teljesítmény: 50W x 4- MOSFET végfok- RDS-es tuner- Android vezérlés- Előlapi AUX bemenet- Előlapi USB bemenet ...
12 Voltos autós, hajós, lakókocsi ventillátor CF004
- 12 Voltos oszcillálós ventillátor- Használható autóban, hajóban, lakókocsiban, traktorokon, munkagépekben és bárhol, 12 V-os ...
Autóriasztó, Mistral MAX2 T
- Ugrókódos távirányítók- Programozható passzív élesedés- Indításgátló kimenet- Csomagtér nyitás ...
Autós kompresszor, autópumpa CM 031
12 V-os strapabíró fémházas kompresszor ,fém alkatrészekkel , beépített lámpával.-150 W teljesítmény- maximum nyomás 7 ...
Napelem, solar akkutöltő
Hordozható napelemes akkutöltő.12v-os akku töltéséhez használható, ezért alkalmas lakókocsin, hajón történő felhasználásra, ...
Autóba való kihangosító
A kezek szabadon maradnak az autóban történő telefonáláskor – használata egyszerű. 3 kezelőelem - válaszolhat a ...
Termoszbögre
Nyomógombos ivónyílás – nem csöpög, nem folyik ki. Szorosan záródó csavaros fedél és íz-semleges műanyagból ...
Ékpárna bőrhuzatban
Egészséges ülőpozíciót biztosít – tehermentesíti a hátizomzatot és a porckorongokat. Optimális ülőpozíció az ...
AUTÓK

» Top 10
» Nem épített még durvább kupét az Opel!
» A világ leggyorsabb kétéltű járműve
» Nissan Qashqai 2014
» Mi az ott az orrodon?
» Oldtimer Show
» Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard
» Megjött az összkerekes Volkswagen Caddy
» A BMW új szabadidõ-autója.
» Captiva. Egy SUV amit Európára terveztek

TUNING

» Búcsúzni csak szépen…
» Új autóval rajtol a Citroën a rali vb-n
» Peugeot 106 Gti
» Super 1600-as szépség
» Versenykamionok - a Volkswagen pilóták gyors segítői
» Skoda Octavia WRC
» Új autó, új remények – interjú Borsi Gergővel
» Ifjabb Tóth Janika nem tudja, mit hoz a jövő
» A színes FEKETE
» 2002, a Renault visszatérésének éve a Formula 1-be



      IMPRESSZUM       ADATVÉDELMI NYILATKOZAT       ADATVÉDELEM       KAPCSOLAT       MÉDIAAJÁNLAT 2018. FULLCAR.hu