FullCar Magazin

 

WEBSHOP      AUTÓBEMUTATÓ       AUTÓSPORT       TUNING       SZAKMAI CIKK       GALÉRIA       HÍRLEVÉL       AJÁNLÓ        
          CÉG- ÉS TERMÉKKATALÓGUS
Új autóval rajtol a Citroën a rali vb-n
[ AUTÓSPORT ]
2007. március 06.

A formatervezõ és a sport részlegeken dolgozó tervezõk, a márka megújítását célzó, hatékony együttmûködésének eredményeként megalkotott C4 Citroën Sport tanulmányautó olyan terv alapján készült, amely kezdettôl fogva fittyet hányt a hagyományos szabályok kötöttségeire.


A modell igazi stílusgyakorlat, amelynek megalkotása valódi kihívást jelentett. A 2003 és 2005 között háromszoros konstruktõr-világbajnoki címet nyert Xsara WRC után megálmodott futurisztikus elképzelés ölt benne testet. A késôbbiek során a C4 Citroën Sport tanulmányautóból a Citroën Sport mérnökeinek szakértõ kezei alatt született meg a C4 WRC.

Az elôírásoknak megfelelõ változtatások

 

Az autó meghatározó stílusát megtartva, a jelenleg érvényben lévõ nemzetközi mûszaki elõírások és a teljesítmény terén támasztott egyre nagyobb elvárások miatt szükséges változtatások indokolták a Citroën Sport tervezôirodájának a bevonását. A tanulmány elkészítésével megbízott tervezõcsoport munkájának köszönhetõen megszületett a Citroën C4 WRC elsõ prototípusa, amely már nem sokban hasonlított az eredeti tanulmányhoz. Például a tetõ, már nem üvegbõl készült, mivel a rali versenyeken nem indulhatnak üvegtetejû autók.

Megváltoztatták az elsõ és hátsó oldalfalakat, a lökhárítókat és a hátsó szárnyat, hogy az autó megfeleljen a mûszaki és teljesítménybeli követelményeknek. A karosszériaelemeket légcsatornában tesztelték. Még mielõtt a tesztelés befejeztével végleges formában elfogadták volna, és teljes nagyságban elkészítették volna az elemeket, elõször 1/4-es méretarányú alkotóelemeken végezték el a tesztelést, hogy idõt és pénzt takarítsanak meg.

 

Elvárások és célkitûzések

 

A Citroën Sport szerelõi, tervezõmérnökei, csapata és vezetôi egyaránt türelmetlenül várják a C4 WRC versenyen való megmérettetését, mivel ezt az autót úgy akarták megalkotni, hogy ugyanolyan könnyû legyen vezetni, mint a Xsara WRC-t, ugyanolyan megbízható legyen, azonban nagyobb teljesítményértékeket és még jobb eredményeket érjen el, ami tekintve a Xsara világbajnoki múltját, igencsak kemény feladat.

A Citroën C4 WRC legfontosabb mûszaki adatai

 

A Citroën C4 WRC, sok dicsôséget megélt elõdjéhez, a Xsarához hasonlóan négykerék-meghajtású és 2 literes, turbófeltöltõs motorral rendelkezik, amelyhez egy keresztben elhelyezett, hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik. Mivel az új elôírások értelmében kevesebb elektronikus segítséget lehetett beépíteni az autóba, visszatértek a Xsara 2006-os változatán alkalmazott szintre. Az elôírt kisebb költségvetés miatt, a C4 WRC részegységeinek is, mint pl. a motorok, a sebességváltók, az elsõ, középsõ és hátsó differenciálmûvek stb., megbízhatóbbaknak kell lenniük, és úgy kell megtervezni azokat, hogy hosszabb legyen az élettartamuk.

 

A Citroën C4 WRC mûszaki lapja

Motor

-            Turbófeltöltõs

-          Az XU7JP4 motorból fejlesztették ki

-            Elhelyezés: keresztben, 25°-kal a kipufogó felé döntve

-            Hengerek száma: 4, soros elrendezésben-            Alumínium blokk-            Hengerûrtartalom (cm3): 1998

-          Max. teljesítmény (LE/ford./perc): 315 / 5500

-          Max. nyomaték (Nm/ford./perc): 580 / 2750

Vezérmû

-          Bordás szíjjal hajtott két vezérmûtengely

-            Hengerenként négy szelep

Üzemanyag-ellátás

-            Magneti-Marelli többpontos befecskendezés-          2KR típusErôátvitel-            Négykerék-meghajtás-            Háromtárcsás karbon tengelykapcsoló-            Mechanikus elsô és hátsó hidak – elektronikusan vezérelt középsô híd-            Hatfokozatú, szekvenciális félautomata sebességváltóElsô fékek-          Aszfalt változat: hûtött tárcsafékek, hatdugattyús féknyergek-          Murva változat: hûtött tárcsafékek, négydugattyús féknyergekHátsó fékek-          Aszfalt és murva változat: hûtött tárcsafékek, négydugattyús féknyergek-            Fokozatosan szabályozható elsõ/hátsó fékerõ elosztás-            Hidraulikus kézifékFelfüggesztés-          Elsô és hátsó: McPherson típusú kerékfelfüggesztés csavarrugókkal

-            Citroën/Exe-TC lengéscsillapítók

Kormánymû

-            Hidraulikus szervokormány

Kerekek

-          Aszfalt keréktárcsa: 8 x 18 collos

-          Murva keréktárcsa: 7 x 15 collos

-          BF Goodrich aszfalt gumiabroncsok: 225/40-18

-          BF Goodrich murva gumiabroncsok: 215/65-15

Méretek

-            Hosszúság: 4274 mm

-            Szélesség: 1800 mm

-            Tengelytáv: 2608 mm

-          Elsô és hátsó nyomtáv: 1598 mm

Súly-          1230 kg (minimális megengedett súly) 

...vissza.


Átírás
Autóalkatrész
Autócsomagtartó
Autóillatosító
Autókereskedelem
Autóklíma
Autókölcsönzés
Autóriasztó
Autósiskola
Autószállítás
Autószerviz
Autóüveg
Fényezés
Festék
Fóliázás
Gázautó
GPS, Navigáció
Gumiabroncs
Haszongépjármű
Hifi
Karosszéria javítás
Kipufogó
Lökhárító
Potencia
Sebességváltó
Szépségápolás
Szerszám
Szerviztechnika
Tuning
Turbó
Üléshuzat
Utánfutó
Vizsgáztatás



2018
November-December


    Letölt
    Online megtekintés
SZAKMAI CIKKEK
» Biztonság » Hírek
» Közlekedés » Technika
» Törésteszt
BMW 320 D Touring
200502
1995 cm3
Diesel
2 599 000 Ft

Mercedes A 170 CDI Elegance
2002
1689 cm3
diesel
1 698 000 Ft

Mercedes E 200 CDI Classic
2005
2148 cm3
Diesel
3 399 Ft

Opel Corsa C 1.3 CDTI
2006
1248 cm3
Diesel
1 200 Ft

Akkuteszter
Szivargyújtón keresztül ellenőrizheti az akkumulátor állapotátDigitális kijelzővel10-16 V mérési ...
Kerékőr 12x1,25x25C
Megakadályozza a kerekek egyszerű lecsavarozását és ellopását.A kerékőr az autó típusától függ! Fiat, Alfa, Lancia, Mercedes, ...
Sport kormány 4128
- 345 mm átmérő- sport ...
Thule K-Guard 840 Kajak szállító
A Thule K-Guard maximálisan megbízható és biztonságos - vélhetően a létező legjobb kajakszállítási megoldás. ...
Thule Cross Kerékpártartó
Kapható limitált példányszámban fekete színben a Thule Cross kerékpártartó.A Thule Adventure Team 2011 ...
Thule Pacific 780 tetőbox / síbox
- Mérete alapján ideális téli síeléshez, nyári csomagok szállítására, egész évben jól kihasználható ...
Mikroszámítógép vezérelt akkumulátor regeneráló és töltő, OptiMate 6
Mikroszámítógéppel vezérelt akkumulátor-regeneráló, töltő,csepptöltő, karbantartó készülék- 12V-os savas ólomakkukhoz ...
CD / MP3 / USB autórádió Aux bemenettel, Kenwood KDC-3057UG
- Teljesítmény: 50W x 4- MOSFET végfok- RDS-es tuner- Android vezérlés- Előlapi AUX bemenet- Előlapi USB bemenet ...
12 Voltos autós, hajós, lakókocsi ventillátor CF004
- 12 Voltos oszcillálós ventillátor- Használható autóban, hajóban, lakókocsiban, traktorokon, munkagépekben és bárhol, 12 V-os ...
Autóriasztó, Mistral MAX2 T
- Ugrókódos távirányítók- Programozható passzív élesedés- Indításgátló kimenet- Csomagtér nyitás ...
Autós kompresszor, autópumpa CM 031
12 V-os strapabíró fémházas kompresszor ,fém alkatrészekkel , beépített lámpával.-150 W teljesítmény- maximum nyomás 7 ...
Napelem, solar akkutöltő
Hordozható napelemes akkutöltő.12v-os akku töltéséhez használható, ezért alkalmas lakókocsin, hajón történő felhasználásra, ...
Autóba való kihangosító
A kezek szabadon maradnak az autóban történő telefonáláskor – használata egyszerű. 3 kezelőelem - válaszolhat a ...
Termoszbögre
Nyomógombos ivónyílás – nem csöpög, nem folyik ki. Szorosan záródó csavaros fedél és íz-semleges műanyagból ...
Ékpárna bőrhuzatban
Egészséges ülőpozíciót biztosít – tehermentesíti a hátizomzatot és a porckorongokat. Optimális ülőpozíció az ...
AUTÓK

» Top 10
» Nem épített még durvább kupét az Opel!
» A világ leggyorsabb kétéltű járműve
» Nissan Qashqai 2014
» Mi az ott az orrodon?
» Oldtimer Show
» Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard
» Megjött az összkerekes Volkswagen Caddy
» A BMW új szabadidõ-autója.
» Captiva. Egy SUV amit Európára terveztek

TUNING

» Búcsúzni csak szépen…
» Új autóval rajtol a Citroën a rali vb-n
» Peugeot 106 Gti
» Super 1600-as szépség
» Versenykamionok - a Volkswagen pilóták gyors segítői
» Skoda Octavia WRC
» Új autó, új remények – interjú Borsi Gergővel
» Ifjabb Tóth Janika nem tudja, mit hoz a jövő
» A színes FEKETE
» 2002, a Renault visszatérésének éve a Formula 1-be



      IMPRESSZUM       ADATVÉDELMI NYILATKOZAT       ADATVÉDELEM       KAPCSOLAT       MÉDIAAJÁNLAT 2018. FULLCAR.hu