FullCar Magazin

 

WEBSHOP      AUTÓBEMUTATÓ       AUTÓSPORT       TUNING       SZAKMAI CIKK       GALÉRIA       HÍRLEVÉL       AJÁNLÓ        
          CÉG- ÉS TERMÉKKATALÓGUS
2002, a Renault visszatérésének éve a Formula 1-be
[ AUTÓSPORT ]
2005. május 28.

A Renault visszatért a Formula 1-be. A 2002. január 27-én, a Technocentre fejlesztőközpontban leleplezett, új-szerű V10-es motorral hajtott R202 tűzkeresztségére március 3-án, a Melbourne-i Ausztrál Nagydíjon került sor. Visszatérését a versenypályára a kiválóságra törek-vő céghagyomány motiválja. El akarja érni az egyetlen, még hiányzó dicsőséget: azt, hogy száz százalékig Renault autó legyen a világbajnok.


Kihívás az egész vállalatnak

A Renault ismételt megjelenésének a Formula 1-ben kettős stratégiai célja van: fokozni a márkatudatot, és erősíteni a cég nemzetközi fejlődését. Kihasználva a sportág rendkívüli népszerűségét fenntartásában, azáltal, hogy a márka a vásárlók szeme láttára veszi fel a küzdelmet a világ legjobb autóépítőivel. A kiválóságot jelképező sportágként az F1 a műszaki képességek bemutatásának kulcsfontosságú területe. Itt csak az lehet sikeres, aki tökéletesen birtokában van a szükséges technikának, és éppen ez az üzenet áll a Renault merész, újító szellemű fellépésének hátterében. Az F1 óriási kihívás az egész vállalat tapasztalatának és tudásának. A benne részt vevő csapatot úgy szervezték meg, hogy a cégen belül teljes mértékben érvényre juttassa a Renault márkaértékeit, a szenvedélyt, a bátorságot és az innovációt.

Hagyomány az innováció

A legelső, 1906-os Le Mans-i Nagydíj győzteseként a Renault egyedülálló eredményt mutathat fel az autósportban, amelynek titka a hagyománnyá vált újító szellem. A Formula 1-be 1977-ben kapcsolódott be a márka, amikor elsőként hozta be a turbómotort. Hamarosan valamennyi vetélytársa követte a példát... Noha komplett csapatként 1986-ban visszavonult, a Renault továbbra is szállította V6-os turbómotorjait a Lotus, Tyrrell és Ligier versenyistállónak. V10-es szívómotorja szállítójaként tért vissza a Grand Prix versenyzéshez 1989-ben is.

Ezt követően 11 világbajnoki címet aratott (öt egyéni- és hat márkavilágbajnokság) 1992 és 1997 között, a Williams (1989-1997) és a Benetton (1995-1997) csapattal.

Számára már csak egyetlen kihívás maradt a Formula 1-ben: a világbajnokság megnyerése száz százalékig Renault autóval.

A siker eszközei

Patrick Faure, a Renault F1 csapat elnök-vezérigazgatójának vezetése alatt két műszaki központot szerveztek: a Renault F1 Team Uk bázisa Enstone, az angliai Oxford mellett, a Renault F1 Team France székhelye pedig Viry-Chatillon, Párizs közelében. A 360 fős Renault F1 Team Uk foglalkozik a csapat koordinálásával, valamint a kocsitest fejlesztésével és előállításával, míg a Viryk-Chatillonban foglalkoztatott 250 ember feladata a motor tervezése és gyártása. Ez a térbeli megosztás lehetőséget ad az egyes központok szakértelmének kihasználására, miközben a kiválóságra törekvés összekötő kapcsot képez közöttük. A két központ alkalmazottai 2000 márciusa, a Benetton Formula 1 felvásárlása óta működnek együtt, és a jelenlegi autó összevont motorkocsitest tervezési folyamat eredménye. A központokat élvonalbeli távközlési rendszer és heti repülőjárat köti össze.

Telis-tele új technikával…

Az új Renault R202 tervezését a Renault F1 Team UK műszaki igazgatója, Mike Gascoyne irányította. Alapul a 2001-ben szerepelt B201-es kocsitest szolgált, amelyen csupán aerodinamikai tökéletesítésekre került sor az elmúlt időszakban, szembeötlően forradalmi változtatásokra azonban nem. Bőven találunk azonban műszaki újdonságokat a mo-torburkolat alatt...

Az új autó szíve az RS22-es motor, annak a rendkívül innovatív, nagy hengerszögű V10-esnek a jelentős továbbfejlesztése, amelyet 2001-ben konstruált a Renault F1 Team France igazgatója, Jean-Jacques His, és csoportja. A hajtómű merész felépítése lehetőséget adott az autó súlypontmagasságának csökkentésére, ami menetdinamikai előnyökkel járt. Egyéves fejlesztés után, amely alatt elsősorban a megbízhatóságra koncentráltak, az új RS22 jelentős előrelépést mutat a hűtés, az olajkeringtetés, a vezérmű és az akusztika terén.

Tehetséges, fiatal versenyzők

2002-re három ígéretes fiatal versenyzőt szerződtetett a Renault F1 csapat vezetője, Flavio Briatore. A 27 éves olasz Jarno Trulli a Jordan csapatnál töltött két év után igazolt át ide.

Mély műszaki tudásával nagymértékben hozzájárul az új autó kifejlesztéséhez. A 22 esztendős brit Jenson Button nehéz évet tud maga mögött a Benettonnál, de tapasztalatát hasznosítva idén kibontakozhat. A tesztpilóta a húszéves spanyol Fernando Alonso, 20, aki tavaly a Minardinál debütált.

A 2002-es idény

A Renault F1 csapat 2002-es célja minél közelebb kerülni az élcsapatokhoz a ponttáblázaton, és kezdettől fogva folyamatosan fejlődni. A hosszú távú stratégia 2003-ra néhány futam megnyerését irányozza elő, majd 2004-ben már a világbajnoki címért vívott küzdelem következik.

...vissza.


Átírás
Autóalkatrész
Autócsomagtartó
Autóillatosító
Autókereskedelem
Autóklíma
Autókölcsönzés
Autóriasztó
Autósiskola
Autószállítás
Autószerviz
Autóüveg
Fényezés
Festék
Fóliázás
Gázautó
GPS, Navigáció
Gumiabroncs
Haszongépjármű
Hifi
Karosszéria javítás
Kipufogó
Lökhárító
Potencia
Sebességváltó
Szépségápolás
Szerszám
Szerviztechnika
Tuning
Turbó
Üléshuzat
Utánfutó
Vizsgáztatás



2018
November-December


    Letölt
    Online megtekintés
SZAKMAI CIKKEK
» Biztonság » Hírek
» Közlekedés » Technika
» Törésteszt
BMW 320 D Touring
200502
1995 cm3
Diesel
2 599 000 Ft

Mercedes A 170 CDI Elegance
2002
1689 cm3
diesel
1 698 000 Ft

Mercedes E 200 CDI Classic
2005
2148 cm3
Diesel
3 399 Ft

Opel Corsa C 1.3 CDTI
2006
1248 cm3
Diesel
1 200 Ft

Akkuteszter
Szivargyújtón keresztül ellenőrizheti az akkumulátor állapotátDigitális kijelzővel10-16 V mérési ...
Kerékőr 12x1,25x25C
Megakadályozza a kerekek egyszerű lecsavarozását és ellopását.A kerékőr az autó típusától függ! Fiat, Alfa, Lancia, Mercedes, ...
Sport kormány 4128
- 345 mm átmérő- sport ...
Thule K-Guard 840 Kajak szállító
A Thule K-Guard maximálisan megbízható és biztonságos - vélhetően a létező legjobb kajakszállítási megoldás. ...
Thule Cross Kerékpártartó
Kapható limitált példányszámban fekete színben a Thule Cross kerékpártartó.A Thule Adventure Team 2011 ...
Thule Pacific 780 tetőbox / síbox
- Mérete alapján ideális téli síeléshez, nyári csomagok szállítására, egész évben jól kihasználható ...
Mikroszámítógép vezérelt akkumulátor regeneráló és töltő, OptiMate 6
Mikroszámítógéppel vezérelt akkumulátor-regeneráló, töltő,csepptöltő, karbantartó készülék- 12V-os savas ólomakkukhoz ...
CD / MP3 / USB autórádió Aux bemenettel, Kenwood KDC-3057UG
- Teljesítmény: 50W x 4- MOSFET végfok- RDS-es tuner- Android vezérlés- Előlapi AUX bemenet- Előlapi USB bemenet ...
12 Voltos autós, hajós, lakókocsi ventillátor CF004
- 12 Voltos oszcillálós ventillátor- Használható autóban, hajóban, lakókocsiban, traktorokon, munkagépekben és bárhol, 12 V-os ...
Autóriasztó, Mistral MAX2 T
- Ugrókódos távirányítók- Programozható passzív élesedés- Indításgátló kimenet- Csomagtér nyitás ...
Autós kompresszor, autópumpa CM 031
12 V-os strapabíró fémházas kompresszor ,fém alkatrészekkel , beépített lámpával.-150 W teljesítmény- maximum nyomás 7 ...
Napelem, solar akkutöltő
Hordozható napelemes akkutöltő.12v-os akku töltéséhez használható, ezért alkalmas lakókocsin, hajón történő felhasználásra, ...
Autóba való kihangosító
A kezek szabadon maradnak az autóban történő telefonáláskor – használata egyszerű. 3 kezelőelem - válaszolhat a ...
Termoszbögre
Nyomógombos ivónyílás – nem csöpög, nem folyik ki. Szorosan záródó csavaros fedél és íz-semleges műanyagból ...
Ékpárna bőrhuzatban
Egészséges ülőpozíciót biztosít – tehermentesíti a hátizomzatot és a porckorongokat. Optimális ülőpozíció az ...
AUTÓK

» Top 10
» Nem épített még durvább kupét az Opel!
» A világ leggyorsabb kétéltű járműve
» Nissan Qashqai 2014
» Mi az ott az orrodon?
» Oldtimer Show
» Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard
» Megjött az összkerekes Volkswagen Caddy
» A BMW új szabadidõ-autója.
» Captiva. Egy SUV amit Európára terveztek

TUNING

» Búcsúzni csak szépen…
» Új autóval rajtol a Citroën a rali vb-n
» Peugeot 106 Gti
» Super 1600-as szépség
» Versenykamionok - a Volkswagen pilóták gyors segítői
» Skoda Octavia WRC
» Új autó, új remények – interjú Borsi Gergővel
» Ifjabb Tóth Janika nem tudja, mit hoz a jövő
» A színes FEKETE
» 2002, a Renault visszatérésének éve a Formula 1-be



      IMPRESSZUM       ADATVÉDELMI NYILATKOZAT       ADATVÉDELEM       KAPCSOLAT       MÉDIAAJÁNLAT 2018. FULLCAR.hu