FullCar Magazin

 

WEBSHOP      AUTÓBEMUTATÓ       AUTÓSPORT       TUNING       SZAKMAI CIKK       GALÉRIA       HÍRLEVÉL       AJÁNLÓ        
          CÉG- ÉS TERMÉKKATALÓGUS
Super 1600-as szépség
[ AUTÓSPORT ]
2006. július 23.

Nyugodtan állíthatjuk, hogy a Magyar Rallye Bajnokság egyik legszebb darabja a Super1600-as kategória "majdnem" bajnok, Volkswagen Polo-ja.


A Kakuszi fivérek, Kakuszi Csaba és Kakuszi Zsolt által irányított autó egy hajszál híján szorult le a dobogó legfelső fokáról. A 2004-ben debütált autónak szinte mindenki a csodájára járt, amit már az első évben az ezüstös helyre kormányoztak.

Az idény nagyon szerencsésen indult.

Így van, kategóriánkban, a Super1600-ban az erőviszonyok viszonylag kiegyenlítettek voltak. Az Eger Rallye-n a Suzuki Ignises, Kellerék és Olléék mellett, még mi rúghattunk labdába. Szerencsére a nyitó aszfaltos szakasz: ha csak az ellenfél defektjén is, de nekünk kedvezett. A folytatásban sem volt okunk panaszra: a miskolci viadalon is nekünk állt a zászló, amibe még egy árokjárás is belefért.

Az idény harmadik futamán, a sokak számára újdonságnak számító Kassa Rallye-n, ismét kiéleződött a csata Kellerék és köztünk, itt sajnos nem a Volkswagen javára dőlt el a mérleg nyelve. A Suzukié lett a győzelem, az utolsó gyorsaságin egy nem várt defekt miatt csúsztunk a második helyre. A másik sárga csapat, vagyis Olléék, az autó muszaki hibája miatt búcsúztak: az Ignisre már a prológon panaszkodtak Sasáék, próbálták "újraéleszteni" a gépet, de sajnos ez nem sikerült. Két nyertes verseny után, kicsit sem bosszantott minket ez a második hely, hiszen nagyon "esés veszélyesesek" voltak a pályák.

hspace=5

Ahogy közeledtünk a félidőhöz, abszolút nem alakultak ki nagy pontkülönbségek. Így kíváncsian vártuk, a legtempósabb szakaszú futamnak tartott, Szombathely Rallye-t. A jó minőségu murvás pályák előtt megbeszéltük Csabival, hogy úgy megyünk, ahogy a csövön kifér. Ez a pályaminőség inkább a Suzukinak fekszik, de megmutattuk, hogy szinte végig vezetni tudtunk. Az elôbb említett "fogadalmunkra" visszatérve, pórul is jártunk: az utolsó körben kicsit rövidebbre vettünk egy féktávot, aminek árokba esés lett a végre. Kiszakadt a futóművünk, de szerencsére ezt valamennyire helyre tudtuk hozni.

Az idény felénél Suzuki-Volkswagen 2:2!

A Veszprémi pályák a legkíméletlenebbek az autóval: és murva lévén ezeket a Suzuki Ignis jobban bírja. A tavalyi, többszörös bajnok ellenfelünk, Bútor Robi is visszatért, és amint arra számítani lehetett meg is nyerte a futamot. Mi bele sem tudtunk szólni a versengésbe.
A folytatás sem nekünk kedvezett, pedig a Budapest Rallye szakaszai aszfaltosak. Roppantul bosszantott minket, hogy a saját hibánkból estünk ki, hiszen a pálya szélén tanyázó Botkáéknak ütköztünk. A kiszakadt lengőkart, ketten nem tudtuk helyrehozni. Szerencsére bajnoki esélyeink, ezzel a versennyel még nem szálltak el, hiszen mindenki számára van egy mínuszolási lehetőség.

Jó tanulási lehetőségnek bizonyult a Német VB?

Persze, mindenki vágyaiban szerepel egy világbajnoki futam. Kategóriatársainkkal, és egyben barátainkkal együtt vágtunk neki a viadalnak.
Számunkra a célba érés mellett, nagyon fontos szempont volt, hogy aszfaltos futamon álljuk rajthoz. Igaz, tisztában voltunk vele, hogy nagyok az autók közötti különbségek, és az elejébe nem nagyon szólhatunk bele, de vállaltuk a megmérettetést. Szem előtt kellett tartanunk azt is, hogy a magyar bajnoki címre mi is esélyesek vagyunk, ezért nem akartuk nagyon leamortizálni az autót. A terv sikerült, az abszolút 25.helyen értünk célba.

A pécsi futamon már kamatoztathattátok a tanultakat?

Hogyne, minden egyes versenykilométer jól jön. A Mecsekben zajló futamon mutatkozott be kategóriánk új tagja, a Citroen C2. Bútor Robi vezényletével nem zárhattuk ki, hogy akár győzhetnek is, hiszen a Saxo-val is rendkívül gyorsan közlekedtek. Második pozícióban végeztünk, így a bajnoki cím sorsa mindenképpen a záró versenyen, Zemplénben dőlt el.

hspace=5

Zemplénben remekül teljesítettetek, ez mégis csak a második helyre volt elegendő.

Pontosan, ez a második hely, csak akkor lett volna elég, ha Kellerék a negyedik helyen végeznek, de nem voltunk elkeseredve, ahogy a győzelemre, úgy az ezüstös helyre is készültünk. A futamot megelőző napon, történt bukásunkat nézve, még az indulásunk is kérdésessé vált. A verseny előtti teszten ugyanis, egy sík vizes úton, megcsúszott az autó, és irányíthatatlanná vált, teljesen lekukáztuk a Polo-t.

Mi lesz jövőre, marad az autó?

Mindenképpen a márkánál, sőt ennél az autónál maradunk. Belgiumban átesik egy komolyabb felújításon, és újult erővel, törünk a bajnoki babérokra?!

- Papp Zsuzsa -

...vissza.


Átírás
Autóalkatrész
Autócsomagtartó
Autóillatosító
Autókereskedelem
Autóklíma
Autókölcsönzés
Autóriasztó
Autósiskola
Autószállítás
Autószerviz
Autóüveg
Fényezés
Festék
Fóliázás
Gázautó
GPS, Navigáció
Gumiabroncs
Haszongépjármű
Hifi
Karosszéria javítás
Kipufogó
Lökhárító
Potencia
Sebességváltó
Szépségápolás
Szerszám
Szerviztechnika
Tuning
Turbó
Üléshuzat
Utánfutó
Vizsgáztatás



2018
November-December


    Letölt
    Online megtekintés
SZAKMAI CIKKEK
» Biztonság » Hírek
» Közlekedés » Technika
» Törésteszt
BMW 320 D Touring
200502
1995 cm3
Diesel
2 599 000 Ft

Mercedes A 170 CDI Elegance
2002
1689 cm3
diesel
1 698 000 Ft

Mercedes E 200 CDI Classic
2005
2148 cm3
Diesel
3 399 Ft

Opel Corsa C 1.3 CDTI
2006
1248 cm3
Diesel
1 200 Ft

Akkuteszter
Szivargyújtón keresztül ellenőrizheti az akkumulátor állapotátDigitális kijelzővel10-16 V mérési ...
Kerékőr 12x1,25x25C
Megakadályozza a kerekek egyszerű lecsavarozását és ellopását.A kerékőr az autó típusától függ! Fiat, Alfa, Lancia, Mercedes, ...
Sport kormány 4128
- 345 mm átmérő- sport ...
Thule K-Guard 840 Kajak szállító
A Thule K-Guard maximálisan megbízható és biztonságos - vélhetően a létező legjobb kajakszállítási megoldás. ...
Thule Cross Kerékpártartó
Kapható limitált példányszámban fekete színben a Thule Cross kerékpártartó.A Thule Adventure Team 2011 ...
Thule Pacific 780 tetőbox / síbox
- Mérete alapján ideális téli síeléshez, nyári csomagok szállítására, egész évben jól kihasználható ...
Mikroszámítógép vezérelt akkumulátor regeneráló és töltő, OptiMate 6
Mikroszámítógéppel vezérelt akkumulátor-regeneráló, töltő,csepptöltő, karbantartó készülék- 12V-os savas ólomakkukhoz ...
CD / MP3 / USB autórádió Aux bemenettel, Kenwood KDC-3057UG
- Teljesítmény: 50W x 4- MOSFET végfok- RDS-es tuner- Android vezérlés- Előlapi AUX bemenet- Előlapi USB bemenet ...
12 Voltos autós, hajós, lakókocsi ventillátor CF004
- 12 Voltos oszcillálós ventillátor- Használható autóban, hajóban, lakókocsiban, traktorokon, munkagépekben és bárhol, 12 V-os ...
Autóriasztó, Mistral MAX2 T
- Ugrókódos távirányítók- Programozható passzív élesedés- Indításgátló kimenet- Csomagtér nyitás ...
Autós kompresszor, autópumpa CM 031
12 V-os strapabíró fémházas kompresszor ,fém alkatrészekkel , beépített lámpával.-150 W teljesítmény- maximum nyomás 7 ...
Napelem, solar akkutöltő
Hordozható napelemes akkutöltő.12v-os akku töltéséhez használható, ezért alkalmas lakókocsin, hajón történő felhasználásra, ...
Autóba való kihangosító
A kezek szabadon maradnak az autóban történő telefonáláskor – használata egyszerű. 3 kezelőelem - válaszolhat a ...
Termoszbögre
Nyomógombos ivónyílás – nem csöpög, nem folyik ki. Szorosan záródó csavaros fedél és íz-semleges műanyagból ...
Ékpárna bőrhuzatban
Egészséges ülőpozíciót biztosít – tehermentesíti a hátizomzatot és a porckorongokat. Optimális ülőpozíció az ...
AUTÓK

» Top 10
» Nem épített még durvább kupét az Opel!
» A világ leggyorsabb kétéltű járműve
» Nissan Qashqai 2014
» Mi az ott az orrodon?
» Oldtimer Show
» Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard
» Megjött az összkerekes Volkswagen Caddy
» A BMW új szabadidõ-autója.
» Captiva. Egy SUV amit Európára terveztek

TUNING

» Búcsúzni csak szépen…
» Új autóval rajtol a Citroën a rali vb-n
» Peugeot 106 Gti
» Super 1600-as szépség
» Versenykamionok - a Volkswagen pilóták gyors segítői
» Skoda Octavia WRC
» Új autó, új remények – interjú Borsi Gergővel
» Ifjabb Tóth Janika nem tudja, mit hoz a jövő
» A színes FEKETE
» 2002, a Renault visszatérésének éve a Formula 1-be



      IMPRESSZUM       ADATVÉDELMI NYILATKOZAT       ADATVÉDELEM       KAPCSOLAT       MÉDIAAJÁNLAT 2018. FULLCAR.hu